استعلام بانکی

خرید اینترنتی

استعلام بانکی

خرید اینترنتی

اعتبار در موسسات

پس از آن که جان مودی در سال 1909 با تاسیس یک سامانه کوچک آغاز به کار کرد. صنعت اعتباری به یک صنعت مولتی بیلیون دلاری تبدیل شد.

آن‌ها توانایی افراد (توان اعتباری)و شرکت‌های متقاضی را در پایبندی به تعهدات مالی می‌سنجند.

وام‌گیرندگان، سرمایه‌گذاران و تنظیم‌کنندگان از اطلاعات فراهم شده توسط موسسات اعتباری در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده می‌نمایند.

برای دریافت امتیاز اعتباری خودت اقدام کن

اوراق قرضه یا توافق‌نامه

هر کسی که وام می دهدنگران است که یوقت مبلغ را نتواند وام گیرنده پس بدهد از اینرو باید از وام گیرنده شناخت پیدا کند.

برای اینکار میشود بررسی کرد که شخثص چقدر معتبر است اعتبار عددی دارد بالاتر باشد بهتر است.

بعضی شرکت ها برای این کار بوجود آمده اند که بررسی کنند ببینند مشتری معتبر است یا خیر

برای کسب اطلاعات کامل وارد منبع شوید

خدمات مالی

امروزه توسعه فین‌تک و تاثیر آن بر صنعت بانکداری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پیدایش فین‌تک‌ها چالش‌ها و فرصت‌هایی را برای صنعت بانکداری به وجود آورده است. فین‌تک‌ها و بانک‌ها به طور همزمان رقیب و شریک یکدیگر شده‌اند اما همکاری آن‌ها بسیار سودمند است و فرصت‌های قابل توجهی برای هر دو طرف به وجود می‌آورد.

از اینرو بانک‌ها باید به افزایش سرمایه‌گذاری در فین تک، تجدید‌نظر در کانال‌های توزیع خدمت و استانداردسازی واحدهای اداری بانک اقدام نمایند. فین‌تک به چالشی تبدیل شده است که می‌تواند به فرصت تغییر یابد زیرا فراهم‌کننده انعطاف‌پذیری بیشتر، عمکرد بهتر و تجمیع خدمات است.

منبع: وبلاگ سامانه اعتبارسنجی آیس

بانکداری


سیر تحولات بانکداری مسیری طولانی را طی کرده و از سیستم بانکداری سنتی به سیستم بانکداری الکترونیک رسیده است. گسترش و نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت و دسترسی همگانی به آن موجب تحول بنیادین در تمام ابعاد زندگی بشر شده است.

مفهوم بانکداری الکترونیک همزمان با توسعه وب جهانی تکامل یافت. در طی دهه 1980، برنامه‌نویسانی که در زمینه پایگاه داده بانک فعالیت می‌کردند ایده تراکنش‌های بر خط بانکداری به ذهن‌شان خطور کرد. احتمالاً فرآیند توسعه این خدمات بعد از پیدایش فروشگاه‌های اینترنتی به وجود آمد. نخستین بار فروشگاه‌های اینترنتی استفاده از کارت اعتباری در اینترنت را رواج دادند.

برای دریافت گزارش اعتباری خود وارد شوید

عوامل موثر بر نمره اعتباری

عدم بازپرداخت لطمات زیادی به سیستم اقتصادی کشور وارد می کند. برای این کار نیاز به سیستمی که مشتریان را شناسایی کند البته از نظر خوش حسابی و بد حسابی ضروری است.

در ایران اعتبارسنجی را می توان توسط سامانه اعتبارسنجی آیس انجام داد.

این اطلاعات از مجموع 105 بانک، موسسه اعتباری، بیمه و چندین لیزینگ دریافت، جمع آوری و تحلیل می‌گردد. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  1. تعداد و مبالغ چک‌های برگشتی شخص در شبکه بانکی کشور
  2. تعداد و مبالغ اقساط عقب افتاده وام‌های اخذ شده در شبکه بانکی
  3. اقساط عقب افتاده اشخاصی که شخص مورد نظر در شبکه بانکی ضمانت آن‌ها را کرده باشند.

برای توضیحات بیشتر کلیک نمایید.